Inicio > Historias > A concepción máxica

2006-08-28

A concepción máxica

Hai uns días a ministra Nabrona suxiriu que parte do noso affaire colectivo co lume ten que ver co baixo nivel sociocultural do rural galego. Vaia por diante que pailáns hainos en todo o mundo, mesmo en Italia, mais ela saberá, que para eso é ministra e lle terá encargado ao INE unha análise comparativa do nivel sociocultural (¿cómo se define isto?) por entidades nacionais e autonómicas, ou coma lles chamen agora. Abundando na mesma liña argumental El País trae hoxe unha entrevista co abade de Montserrat na que aflora de novo unha certa especificidade sociocultural galega. O nacho, benedicto e nacionalista, afirma que:

(…)es más complicado, más exigente, proponer a la persona de Jesús desde un planteamiento de inteligencia que no repugne la racionalidad, porque se ha prescindido del respeto a la naturaleza superior de la condición humana. Y, bueno, quizá no en todas partes ha sido así, porque la concepción mágica del hecho religioso ha sido más fácil de introducir en Galicia que en Cataluña. Desde mi punto de vista, el concepto mágico prostituye la verdadera naturaleza de la fe, que es una adhesión racional, desde la afectividad y la inteligencia, a una creencia.

Mentres agardamos pola pertinente constatación estadística, non se pode negar que soa ben, de non ser porque a verdadeira natureza da fe é indisociable da concepción máxica do mundo. Por outra banda, o contrasentido ese da adhesión racional a unha crenza dende a intelixencia parécese demasiado a unha desculpa de paleto de nivel sociocultural alto. Abade, por católico e por nacionalista, vai resultar que es máis meigallento ca moitos de nós.

ps. Ilustración: Ancares Winter Patrol, de panchez. Unha das míticas creacións dos Aduaneiros sem fronteiras.

posted by vendell 01:35

4 Comments


Referencias (TrackBacks)

URL de trackback de esta historia http://verbascum.blogalia.com//trackbacks/42494

Comentarios

1
De: Sansara Fecha: 2006-08-28 10:24

E o que se lle vai facer, home, se uns e outros somente teñen en conta o seu pelello. Que agora é o lume? Ag, pailáns, deixa e perdónalos que non saben o que fan... que onte foi o prestige? ah, grazas a toda españa pola axuda. Moi ben, pero a responsabilidade última de quen é? É como sair do atolladeiro berrando "ese bateu o tiro" e non dar-lle 5 minutos mais e pensar "moi ben, pero quen deu a órden?".

E asi imos, coa atenzón onde non debemos, como borregos. Pero ollo, só os pobreciñas pailáns galegos. O resto, a españa intelixente, non. Esa entretén-se filosofando sobre a máxia da conceizón e a relixión, que para algo están.



2
De: monalisa Fecha: 2006-08-28 19:52

Desde el punto de vista del Abad de Montserrat él tiene una fe verdadera y racional (?), mientras que los gallegos tenemos una fe prostituída. De lo que se concluye que el punto de vista del Abad de Montserrat está condicionado por su miopía, su soberbia, su nazismo, su autocomplacencia y su falta de inteligencia. (Ver también Lc, 18,14)

La fe -en lo que sea- es algo que hunde sus raíces en el componente afectivo de la mente humana, y es irracional como el amor, el miedo, la ilusión, el arte, la poesía,... la fe necesita de la adhesión racional del mismo modo que lo necesita el amor de una madre. Ni puñetera falta que hace.



3
De: Jaio espía divertida Fecha: 2006-08-28 20:41

Se me había olvidado preguntarle por esto, Doc. Jo con la ministra y sus análisis socioculturales.

Me pasma que haga uso de esa información y más miedo me da pensar en qué otros datos se callará por "prudencia administrativa" que lo mismo han hallado un altísimo coeficiente de correlación entre los números de teléfono da la costa gallega y el consumo de carne a la brasa... y andan ustedes comolocos sin saberlo y comiendo xoubas o parrotxas (en plan multicultural galego-euskaldun).

Lo del botarate, ni comentar.



4
De: inde Fecha: 2006-08-29 17:28

De política y religión mejor no hablar. Es que todos tienen tanto que decir... Uf!



Nombre
Correo-e
URL
Dirección IP: 54.226.253.34 (d667cbc3f2)
Comentario
¿Cuánto es: mil + uno?

Past
<Febrero 2018
Lu Ma Mi Ju Vi Sa Do
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        






The verbascum files


Daurmith en Babel
Jaio, espiando
El Pez
El Paleofrik
Willy Sifones
Amelia Mateo
Pawley
Peke
MH
Césare
microsiervos
Lynx
Pereiro
León
Cristobo

Blogalegos ilustres



Blogalia